خانه
بیت‌کوین 80000 دلاری؛ رویایی که در حال پیوستن به حقیقت است! عکس

بیت‌کوین 80000 دلاری؛ رویایی که در حال پیوستن به حقیقت است!

۱ خرداد ۱۴۰۳
0
0

بیت‌کوین 80000 دلاری دیگر یک رویا در دنیای کریپتو یا تبلیغی جذاب در صرافی‌های ارز دیجیتال نیست، بلکه یک پیش‌بینی منطقی برای باارزش‌ترین ارز دیجیتال تاریخ است. با نگاهی به تاریخچه معاملات بیت‌کوین، مشخص است که این ارز در حال حرکت به سمت عدد رند 80000 دلار است. به گفته بسیاری چون Guy Turner حرفه‌ای بازار کریپتو، این اتفاق می‌تواند تا قبل از پایان سال 2024 رخ دهد.

بخصوص با تثبیت صندوق‌های ETF بیت‌کوین یکی پس از دیگری، این حرکت صعودی به سمت مقاومت‌های 70 هزار و 80 هزار دلاری با امید عبور از آن همراه شده است. اما چرا بیت‌کوین 80000 دلاری اینقدر برای معامله‌گران، توسعه‌دهندگان، و حتی دولت‌ها مهم است؟ یکی از دلایل این است که بیت‌کوین قبلا 70 هزار دلار را تست کرده و با قدرت هم از آن گذشته، اما نتوانسته به نزدیکی 80000 برسد و سقوط بدی را پس از آن تجربه کرد.

وضعیت کنونی بیت‌کوین

وضعیت کنونی بیت‌کوین

در حال حاضر، هر Bitcoin با قیمت حدودی 62500 دلار معامله می‌شود، که نسبت به روز قبل آن 2.5 درصد رشد کرده است. ارزش بازار یا مارکت کپ بیت‌کوین نیز 1.23 تریلیون دلار است که همچنان و با فاصله آن را در جایگاه اول در رده‌بندی باارزش‌ترین ارزهای دیجیتال قرار داده است.

در 24 ساعته گذشته حجم معاملات بیت‌کوین ارزشی معادل با 27.78 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده که نشان از نقدینگی خوب و افزایشی در بازار بیت‌کوین دارد. یکی از اصلی‌ترین مقاومت‌های کنونی که در معاملات کوتاه‌مدت بیت‌کوین حائز اهمیت است، عدد 65500 دلار است؛ بعد از آن نوبت به 68000 دلار و مقاومت اسمی 70000 دلار می‌رسد. اگر بیت‌کوین بتواند از 65500 با قدرت عبور کند، نمودار آن کشش لازم برای جهش از 68000 را نیز می‌گیرد.

بخصوص اگر مقاومت 68000 بدون هیچ سقوط شدید، مثلا تا نزدیکی‌های 63000، انجام شود، ما پیش‌بینی می‌کنیم که بیت‌کوین در 6 ماه به 78000 دلار می‌رسد و به مرز بیت‌کوین 80000 دلاری خواهد رسید. با این حال، اگر 68000 تاچ و با سقوط همراه باشد، قدرتمندترین حمایت نه 63000 بلکه 56000 دلار است. با وجود این، ما فکر نمی‌کنیم که با شرایط و اخبار کنونی، 56000 هرگز تجربه شود.

باور کارشناسان بر این است که کانال 53 هزار تا 63 هزار برای بیت‌کوین پر از تجربه، فنرهایی برای صعود و شاید نرده‌بان‌هایی برای سقوط باشد. این بازه تاریخ‌سازترین‌ روندها را در خود دارد، همراه با صعودهای رویایی، سقوط‌های تندی را نیز برای کریپتودوست‌ها خلق کرده است. اما اینبار قرار است بیت‌کوین از این بازه قیمتی جان کافی برای عبور از بیت‌کوین 80000 دلاری را بگیرد.

بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین

بیت‌کوین 80000 دلاری چقدر واقع‌بینانه است؟

بیت‌کوین 80000 دلاری چقدر واقع‌بینانه است؟

اگر بخواهیم فقط از زبان وضعیت کنونی حرف بزنیم، بازار کنونی به بیت‌کوین 80000 دلاری را خیلی اهمیت نمی‌دهد و ذات بازار به دنبال اعداد کانال 60 هزار دلار است. بخصوص اینکه این عدد برای بیت‌کوین بسیار الهام‌بخش بوده و با هر عبوری از آن معاملات جان می‌گیرند و با هر سقوطی از خط 60 هزار، بازار نامید می‌شود. بنابراین، بسیار مهم است که بیت‌کوین حمایت‌های معتبری در این رنج قیمتی برای خود بسازد.

واقعیت هم این است که بازار (ما بازار را یک واحد هوشمند و منطقی فرض می‌کنیم) در حال ساخت آن حمایت قدرتمند برای تثبیت جایگاه بیت‌کوین بالاتر از 60 هزار دلار است. به نظر ما این تثبیت تقریبا شکل گرفته و شاید 1 یا نهایتا 2 ماه دیگر ذهن بازار از 60 هزار دلار مطمئن و به سمت قله‌های بعدی برود. قله بعدی هم از دید ما دیگر 70 هزار دلار نیست، چرا که تاریخ نشان داده وقتی امید برای صعودی تاریخی شکل می‌گیرد، برای عبور از اعداد رندی است که هرگز رخ نداده‌اند.

بیت‌کوین 80000 دلاری نه تا پایان 2024 بلکه تا پایان ماه ژوئن 2024 تکلیفش مشخص می‌شود، جایی که حمایت‌های لازم برای بیت‌کوین 60 تا 70 هزار دلار نویدبخش تاچ کردن عدد رند دیگر و عبور از بیت‌کوین 80000 دلاری می‌شوند.

چرا باید بیت‌کوین 80000 دلاری به واقعیت برسد؟

بیت‌کوین سمبل موجودیت و موفقیت ارزهای دیجیتال در تقابل با اقتصاد کلاسیک و پول به مفهوم سنتی آن است. کافی است که به اقتصاد دیجیتال شکل‌گرفته پیرامون خود بنگریم تا درک کنیم که دیگر جایی برای پول فیات نیست و ارزش‌ها همه دیجیتالی شده‌اند. از طرفی، ارز دیجیتال (و بخصوص بیت‌کوین) بهترین موجودیت قابل‌ معامله دیجیتالی است که می‌تواند همراه با انتقال ارزش، امنیت و کپی نشدن خود را نیز تضمین کند.

دولت‌های زیادی ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته‌اند و حتی در تراکنش‌های قانونی از آن به عنوان پول استفاده می‌کنند. بنابراین، هیچ دور از انتظار نیست که بیت‌کوین 80000 دلاری هدف‌گذاری و سیاست دولت‌ها نیز باشد. به تعداد بالای ETFهایی بنگرید که معرفی یا در رایزنی برای شروع معاملات کریپتو هستند.

پلتفرم‌های زیادی در قالب بلاکچین معرفی شده‌اند و همین امر باعث وابستگی سیستم‌های اقتصادی به بلاکچین شده است. اما هر بلاکچین خود یک توکن دارد که در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود و شرکت‌های وابسته به خود را نیز به این معاملات می‌کشاند.

نزدیک‌تر شدن به پایان ماینینگ بیت‌کوین شاید مکمل همه موارد بالا باشد. در حال حاضر نزدیک به 19.7 میلیون بیت‌کوین استخراج شده است. هرچقدر به 21 میلیون نهایی نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر به یکتایی بیت‌کوین و هیجان معامله‌گران برای کسب درصدی از آن می‌رسیم. هیجانی که بیت‌کوین 80000 دلاری برای آن هرگز یک آرزو نیست.

درنهایت، رکودهای اقتصادی، ورشکستگی بانک‌ها و عدم اطمینان مردم به اقتصاد سنتی باعث شده که آن‌ها بیشتر از پیش به دنبال شیوه‌های دیگر در سرمایه‌گذاری باشند. بیت‌کوین 80000 دلاری دیگر برای علاقه‌مندان به کریپتو نیست، بلکه تارگتی برای سرمایه‌گذاران از همه اقشار است. به میزان صرافی‌های داخلی و خارجی نگاه کنید که در چند سال گذشته شکل گرفته‌اند، به کیف‌پول‌هایی که تعداد آن‌ها به صورت صعودی رشد می‌کند و تعداد کریپتوهایی که هر روز معرفی می‌شوند و همچنان نقدینگی لازم برای جان‌گرفتن دارند.

جمع‌بندی

از دید ما و بسیاری از کارشناسان حوزه بیت‌کوین، اکنون زمان حرف زدن درباره بیت‌کوین 80000 دلاری است. موقعیت در کانال 60000 دلار تقریبا تثبیت شده و هرگونه ریزش در آن با صعودهای پرحجم بعدی همراه بوده است. بنابراین، سقوط از کانال 60 هزار دلاری دیگر یک مسئله نیست و اکنون باید از کانال 70 هزار دلاری و تاچ کردن بیت‌کوین 80000 دلاری و آن‌هم تا پایان امسال حرف زد.

درباره نویسنده

وریا وکیلی

ثبت نظر جدید

0/200

[object Object] عکس

راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال کدام اند؟ 8 تا از بهترین روش های درآمد زایی از کریپتو

کسب درآمد از ارز دیجیتال امروز به رویکردی قابل اطمینان در بازارهای مالی تبدیل شده است. شبیه سال‌های اول قرن بیست و یکم که شرکت‌های حوزه تکنولوژی ناگهان بازارهای مالی را تسخیر کردند، اکنون نوبت به بلاکچین و کسب درآمد از ارز دیجیتال رسیده تا موج...

۱۷ تیر ۱۴۰۳
0
0
[object Object] عکس

بررسی کامل سایت CoinGecko و کاربرد آن + آموزش استفاده از کوین گکو

امروزه با افزایش تعداد ارزهای دیجیتال، یافتن و بررسی آن‌ها با روش‌های قدیمی تقریباً غیرممکن شده است. برای ردیابی قیمت‌ها و فیلتر کردن ارزهای دیجیتال به ابزاری مناسب نیاز داریم. یکی از بهترین پلتفرم‌ها در این زمینه،...

۱۶ تیر ۱۴۰۳
0
0