پارسیان کریپتو
خانه
آیا قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟ عکس

آیا قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

January 19, 2024
0
0

همزمان با انقضای نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار از قراردادهای آپشن (Option Contract) بیت‌کوین، قیمت بیت کوین (BTC) هم به محدوده ۴۱ هزار دلاری رسید. علاوه بر این، بازار کلی ارزهای دیجیتال همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. این اولین باری است که قیمت بیت‌کوین در ۳۰ روز گذشته به سطح ۴۱ هزار دلاری می‌رسد. اما سؤال اینجاست که آیا ممکن است قیمت اولین ارز دیجیتال بازار از این نرخ هم پایین‌تر برود؟

تاریخ انقضای حدود ۲۲ هزار قرارداد آپشن BTC امروز جمعه بود. ارزش قراردادهای منقضی این هفته نسبت به هفته قبل کم‌تر است. هفته قبل شاهد انقضای قراردادهایی به ارزش ۱.۶۸ میلیارد دلار بودیم.

ارزش مفهومی قراردادهای آپشن منقضی‌شده این هفته ۸۹۰ میلیون دلار است. در همین حال، نسبت‌ قراردادهای اختیار فروش به اختیار خرید (Put/Call) هم‌اکنون ۱.۱ است. به این ترتیب، گاوها و خرس‌های بازار وضعیت مساوی دارند و نسبت فروش قراردادهای بلندمدت و کوتاه‌مدت برابر است. نقطه درد (Pain Point)، بیش‌ترین ضرری که به معامله‌گران وارد می‌شود، ۴۴ هزار دلار است. این رقم حدود ۳ هزار دلار بالاتر از قیمت کنونی بیت کوین است.

در همین رابطه بیش‌تر بخوانید:

پیش‌بینی ون اک: دونالد ترامپ دوباره رئیس‌جمهور می‌شود و قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد

وب‌سایت گریک‌ لایو (Greeks Live) که معاملات مشتقات ارزهای دیجیتال را ارزیابی می‌کند، در گزارش خود عنوان کرد که هم‌اکنون اثرگذاری عرضه ETFهای بیت کوین کاملا از بین رفته، نوسانات کاهش یافته و نوسانات ضمنی (IV) هم رو به کاهش است. علاوه بر این، نسبت قراردادهای اختیار فروش به اختیار خرید برای اولین بار در بازار صعودی به ۱.۱رسیده است. این نشان می‌دهد که این هفته کفه ترازو به سمت بازار نزولی بوده است.

<< قیمت اپتوس را در اینجا مشاهده کنید >>

تحلیل‌گران گریک‌ لایو در ادامه ذکر کردند که همچنان چشم‌انداز بلندمدت صعودی است و هنوز با رویداد هاوینگ می‌توانیم منتظر آغاز دور صعودی تازه‌ای باشیم.

پس از قراردادهای آپشن BTC، ۲۱۱ هزار قرارداد آپشن اتریوم هم در آستانه انقضا است. نسبت‌ قراردادهای اختیار فروش به اختیار خرید اتریوم ۰.۵۵، حداکثر نقطه درد حدود ۲،۵۰۰ دلار و ارزش مفهومی این قراردادها بالغ بر ۵۲۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

به نظر هیجانی که عرضه ETFهای بیت کوین به بازار تزریق کرده بود، حال فروکش کرده است. علاوه بر این، قیمت بیت کوین از اوج سالانه خود در روز ۲۰ دی بیش از ۱۵ درصد افت قیمت داشته است. بیت کوین هم‌اکنون با قیمت ۴۱،۱۴۳ دلار در بازار معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین امروز صبح در بازار آسیا حتی به زیر ۴۱ هزار دلار هم سقوط کرد. این اولین بار از ۲۷ آذر امسال است که BTC به این سطح قیمت می‌رسد. تحلیل‌گران یک اصلاح قیمت گسترده در بازار را پیش‌بینی کرده‌اند. در صورت وقوع این اصلاحات گسترده و افت قیمت بیت کوین، احتمالا این دارایی دیجیتال به زیر سطح قیمت ۴۰ هزار دلار می‌رسد.

با پارسیان کریپتو همیشه در جریان آخرین اخبار و رویدادهای صنعت کریپتو و بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرید.

منابع:Beincrypto

درباره نویسنده

فرید کریمی

ثبت نظر جدید

0/200

[object Object] عکس

نات کوین در صرافی‌ بایننس لیست می‌شود!

بیش از ۳۵ میلیون نفر از اعضای جامعه نات کوین (NOT) با هیجان فراوان منتظر لیست شدن رسمی این ارز دیجیتال در صرافی‌ها هستند. حال خبر می‌رسد که این رمز ارز قرار است روز پنج‌شنبه رسما راه‌اندازی شود.

نات کوین، یک ربات تلگرامی است که به کاربرانش...

May 16, 2024
0
0
[object Object] عکس

صرافی بینگ ایکس فعالیت کاربران ایرانی را محدود می‌کند!

گزارش‌ها از محدود شدن کاربران ایرانی در صرافی بینگ ایکس (BingX) خبر می‌دهد. بینگ ایکس یکی از معدود صرافی‌های خارجی بود که کاربران ایرانی می‌توانستند بدون نیاز به احراز هویت در آن فعالیت کنند. اما خبرهای تازه از تغییر این روند در بینگ ایکس خبر...

April 15, 2024
0
0
[object Object] عکس

پایان مرحله استخراج نات کوین و شروع ایردراپ توکن Notcoin

نات کوین یک بازی محبوب در پیام رسان تلگرام است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این بازی، کاربران باید روی تصویر یک سکه کلیک کنند تا امتیاز یا ارز مجازی بازی را به دست آورند. هرچه بیشتر کلیک کنند، امتیاز بیشتری کسب می کنند.

اما سازندگان...

March 26, 2024
0
0