
به نوشته
فرید کریمی
تاریخ انتشار

به نوشته
فرید کریمی
تاریخ انتشار
وزیر دارایی کره جنوبی، چوی سانگ-موک، اعلام کرد که این کشور قصد دارد نظارت بیشتری بر انتقالات مالی بینالمللی با ارزهای دیجیتال داشته باشد. این اقدام به منظور جلوگیری از تخلفات مالیاتی و تبادل غیرقانونی پول انجام میشود.
در جلسهای در واشنگتن، چوی توضیح داد که شرکتهایی که در معاملات ارز دیجیتال بینالمللی فعالیت میکنند، باید نزد دولت ثبت شده و ماهانه اطلاعات خود را به بانک کره ارسال کنند. او بیان کرد که نظارت بر این تراکنشها دشوار است و برخی افراد سودجو از این موقعیت برای پنهان کردن فعالیتهای غیرقانونی خود استفاده میکنند.
از سال ۲۰۲۰، بخش بزرگی از جرایم مالی در کره جنوبی، حدود ۱.۲ میلیارد دلار، مربوط به داراییهای دیجیتال بوده است. قبل از اجرای قوانین جدید، دولت باید چارچوب قانونی مناسبی ایجاد کند. چوی اشاره کرد که در قانون جدید، مفهوم “داراییهای مجازی” به صورت دقیقتری تعریف خواهد شد تا شکل استفاده آنها در قوانین تبادلات مالی مشخص شود.

منبع: South Korea Ministry of Strategy and Finance
اخیراً کره جنوبی قوانین جدیدی برای محافظت از سرمایهگذاران در حوزه ارزهای دیجیتال وضع کرده است. این قوانین شرکتهای فعال در این حوزه را ملزم به اتخاذ تدابیر امنیتی بهتر و بیمه در برابر حملات سایبری میکند. همچنین، این شرکتها باید وجوه مشتریان را از وجوه خود جدا نگه دارند و ارزهای ارائه شده را بهطور مرتب بررسی کنند.
دولت کره به شدت در پی مجازات متخلفان در حوزه ارز دیجیتال است و احتمال زندانی شدن و جریمههای سنگین برای آنها وجود دارد.
با تشدید قوانین و نظارتها، کره جنوبی در جهت کاهش تخلفات مالی و حمایت از حقوق سرمایهگذاران گامهای موثری برمیدارد. این تغییرات قانونی تا سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهند شد و امید میرود به بهبود شرایط بازار کمک کنند.
درباره نویسنده
فرید کریمی
ثبت نظر جدید
حجم بازار
۱۰۱٫۹ میلیارد
سهم بازار
BTC:
57.86%
ETH :
9.19%
بیشترین رشد
Solstice
+ 44.84%
بیشترین ضرر
میم کور
– 70.00%
نرخ تتر
167,885.0تومان
+ 1.09%
قیمت ارزهای دیجیتال
بیشتر
BTC
- 2.71%
۹٬۹۸۰٬۳۶۱٬۰۳۹ تومان

ETH
- 4.94%
۲۶۲٬۷۳۲٬۷۳۵ تومان

USDT
+ 0.04%
۱۶۷٬۳۹۵ تومان

BNB
- 2.74%
۹۲٬۸۳۵٬۸۴۴ تومان

USDC
- 0.02%
۱۶۷٬۴۸۹ تومان
کاربر مهمان