دعوای حقوقی بین FTX و SkyBridge؛ بازپس‌گیری میلیون‌ها دلار!

خانه
دعوای حقوقی بین FTX و SkyBridge؛ بازپس‌گیری میلیون‌ها دلار! عکس

به نوشته

User Avatar

فرید کریمی

تاریخ انتشار

۲۰ آبان ۱۴۰۳

به گزارش Cointelegraph، شرکت FTX که در سال ۲۰۲۲ به مشکلات مالی برخورد و میلیاردها دلار از دست داد، حال در تلاش است تا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از SkyBridge Capital و بنیان‌گذار آن، آنتونی اسکاراموچی، باز پس گیرد. این مبلغ توسط مدیرعامل سابق FTX برای مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مختلف با SkyBridge مصرف شده بود.

برای مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال به وبسایت پارسیان کریپتو مراجعه کنید.

معاملات پیش از فروپاشی FTX

در اسناد حقوقی آمده است که سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق FTX، پیش از فروپاشی این شرکت، چندین معامله با SkyBridge انجام داده بود. به عنوان مثال، در ژانویه ۲۰۲۲، ۱۲ میلیون دلار برای اسپانسرشیپ یک کنفرانس که توسط اسکاراموچی برگزار می‌شد پرداخت کرد. این روند در ماه مارس همان سال ادامه یافت و همینطور در خرید ۳۰ درصد از سهام شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری SkyBridge.

دعوی FTX علیه اسکای بریج و اسکاراموچی

منبع: : Kroll

چرا این معاملات منطقی نبود؟

وکلای FTX اظهار داشتند که این معاملات به دلیل عدم نیاز به خرید ارزهای دیجیتال از طریق این شرکت‌ها، منطقی نبود. قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کمتر از میزان پرداختی برای سهام بود. همچنین اشاره شده است که برخی از دارایی‌های دیجیتال بدون اجازه FTX به فروش رسیدند.

ادامه دعاوی حقوقی

دعوای حقوقی FTX تنها به SkyBridge محدود نمی‌شود. این شرکت در تاریخ ۲۸ اکتبر، علیه شرکت دیگری به‌نام KuCoin دعوی حقوقی مطرح کرد تا بیش از ۵۰ میلیون دلار دارایی‌های یخ‌زده را باز پس گیرد. سپس در ۷ نوامبر، علیه Crypto.com به‌منظور بازیابی بیش از ۱۱ میلیون دلار که از سال ۲۰۲۲ نگهداری می‌شود، یک دعوی حقوقی جدید ثبت کرد.

به‌طور کلی، تلاش‌های حقوقی FTX برای بازپس‌گیری منابع مالی خود همچنان ادامه دارد و این قصه‌ در دنیای شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت ارز دیجیتال مورد توجه خاصی قرار گرفته است.

درباره نویسنده

فرید کریمی

ثبت نظر جدید