درگیری قضایی کاربر FTX با صندوق سرمایه‌گذاری!

خانه
درگیری قضایی کاربر FTX با صندوق سرمایه‌گذاری! عکس

به نوشته

User Avatar

فرید کریمی

تاریخ انتشار

۲۰ مهر ۱۴۰۳

به گزارش Cointelegraph، نیکولاس گیرچیک، کاربری که از پلتفرم FTX استفاده می‌کرد، به دلیل اختلافات مالی با یک صندوق سرمایه‌گذاری به نام Olympus Peak به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است که این صندوق قوانین قرارداد را درباره بازگشت بیشتر پول نادیده گرفته است.

جزئیات معامله و اختلاف نظر

گیرچیک که ساکن کالیفرنیا است، حقوق خود را به مبلغ ۱.۵۹ میلیون دلار به Olympus Peak فروخت. اما به جای آن ۹۳۰ هزار دلار دریافت کرد. اکنون به نظر می‌رسد با برنامه جدیدی که FTX تصویب کرده است، مشتریان بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت، پس می‌گیرند.

طرح جدید FTX

در تاریخ ۷ اکتبر، قاضی برنامه‌ای برای FTX تصویب کرد که به این شرکت اجازه می‌دهد بدهی‌های خود را به صورت کامل و با بهره به مشتریان بازپرداخت کند. مدیرعامل FTX از این موضوع به عنوان پیچیده‌ترین ورشکستگی تاریخ یاد کرده است.

فروش ادعاهای FTX در بازار ادعاها

منبع: Claims Market

دغدغه‌های کاربران

با وجود اینکه بعضی کاربران پول خود را دریافت می‌کنند، بعضی دیگر نگران ارزش واقعی ارزهای دیجیتال خود هستند. افراد زیادی از جمله سونیل کاوری اعتقاد دارند که با این طرح جدید، تنها ۱۰ تا ۲۵ درصد از ارزش کریپتو خود را دریافت می‌کنند.

رفتار کاربران در فروش مطالبات

بسیاری از کاربران FTX مانند گیرچیک، مطالبات خود را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری فروختند. این روند در سال ۲۰۲۲ و پس از ورشکستگی FTX و دیگر شرکت‌ها شدت گرفت. در نهایت، بیش از ۱۰ هزار مطالبات برای فروش در آن سال ثبت شد و تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از این مطالبات فروخته شده است.

در نهایت، موضوعات مربوط به ورشکستگی و بازپرداخت مالی همچنان بحث‌های بسیاری را به خود معطوف کرده است. بسیاری از مشتریان FTX در تلاش‌اند با دریافت حقوق خود این فرآیند طولانی را به پایان برسانند.

درباره نویسنده

فرید کریمی

ثبت نظر جدید