جدال تازه بین بایننس و دولت آمریکا بر سر مقررات رمزارزها!

خانه
جدال تازه بین بایننس و دولت آمریکا بر سر مقررات رمزارزها! عکس

به نوشته

User Avatar

فرید کریمی

تاریخ انتشار

۱۵ آبان ۱۴۰۳

به گزارش Cointelegraph، بایننس و مدیر سابق آن، چانگ‌پنگ ژائو، در تلاش‌اند از اتهامات دولت ایالات متحده در مورد فعالیت‌های رمزارزی خود رهایی یابند. آنها معتقدند که فروش رمزارزها باید مشابه فروش سهام محاسبه نشود.

درخواست جدید بایننس

در تاریخ ۴ نوامبر، وکلای بایننس از دادگاه خواستند تا شکایت جدید دولت را که شامل رمزارزهایی مانند Axie Infinity Shards است، رد کند. دولت پیشتر بایننس را به نقض قوانین مربوط به این رمزارزها متهم کرده بود.

تفاوت معامله‌ها

تیم حقوقی بایننس بر این باور است که دادگاه گفته بود همه رمزارزها همانند اوراق بهادار نیستند. اما دولت همچنان ادعا می‌کند که تقریباً تمام معاملات رمزارزی، حتی «معاملات کور» باید به عنوان اوراق بهادار شناخته شوند. در این معاملات، خریداران نمی‌دانند دقیقاً چه چیزی را خریداری می‌کنند.

تحلیل حقوقی شکایت SEC علیه بایننس

پرونده مشابه دیگر

دولت اتهامات مشابهی به شرکت دیگری به نام Ripple وارد کرده بود، اما قاضی اعلام کرد که برخی از فروش‌های Ripple قانونی بوده زیرا خریداران نمی‌توانستند بفهمند از چه کسی خرید انجام می‌دهند.

پیشینه نزاع

این اختلاف نظر بین بایننس و دولت بیش از یک سال است که ادامه دارد، از ژوئن ۲۰۲۳ که دولت اولین بار بایننس را شکایت کرد. همچنین، مؤسس بایننس به دلیل مسائل قانونی دیگر مدتی را در زندان گذرانده است.

نتیجه این پرونده می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر روند قانونی و فعالیت‌های رمزارزی در آینده داشته باشد. مبارزه بین بایننس و دولت ادامه‌دار خواهد بود تا تکلیف نهایی مشخص شود.

درباره نویسنده

فرید کریمی

ثبت نظر جدید