خانه
هجوم سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال با عبور قیمت بیت کوین از ۳۰ هزار دلار عکس

هجوم سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال با عبور قیمت بیت کوین از ۳۰ هزار دلار

در روزهای اخیر سرمایه‌گذاران زیادی به بازار ارزهای دیجیتال هجوم برده‌اند. این افزایش ارزش بازار در دوره‌ای از تغییر و تحولات گسترده در صنعت ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد که اثر کاملا محسوسی روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال گذاشته است.

بیت کوین، بزرگ‌ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان از لحاظ حجم بازار طی ۲۴ ساعت اخیر رشد قیمت چشمگیری را تجربه کرده و به بالای ۳۰ هزار دلار رسیده است. در لحظه نگارش این خبر قیمت بیت کوین 30,127 دلار است. این افزایش قیمت باعث افزایش ارزش ۱۰ درصدی بازار بیت کوین شد. ارزش کل بازار این ارزهای دیجیتال نیز ۹٫۵ درصد رشد داشته است.

مهم‌ترین علت رشد چشمگیر قیمت بیت کوین افزایش سرمایه‌گذاری در بازار جهانی ارزهای دیجیتال به خصوص سرمایه‌گذاری اخیر شرکت بلک ‌راک است. شرکت چندملیتی بلک راک (BlackRock) که بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه‌ی جهان با مدیریت ۸ تریلیون دلار دارایی محسوب می‌شود، تأثیر شگفت‌انگیزی روی ارزش بیت کوین گذاشته است. شرکت بلک ‌راک هفته گذشته درخواست خود برای تأسیس یک صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین را ثبت کرد. اقدام بلک ‌راک به همراه برخی از دیگر تحولات مهم باعث شد تا قیمت بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار فراتر برود و حجم سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

در همین رابطه بیش‌تر بخوانید:

با تغییر نکردن نرخ بهره آمریکا، قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در سه‌ماهه‌‌ اخیر از محدوده ۲۵ هزار دلار پائین‌تر رفت

زن نیویورکی قبل از طلاق بیت کوین‌های شوهرش به ارزش ۵۰۰ هزار دلار را پیدا کرد

اوبی نووسو: بیت کوین تا پایان ۲۰۲۳ برتری خود آشکارتر خواهد کرد

شرکت اینوسکو (Invesco)، یکی دیگر از غول‌های خدمات مالی نیز درخواستی مشابه بلک ‌راک مطرح کرده است. در همین حال، شرکت‌های مالی دیگری مانند ویزدوم‌تری (WisdomTree) و دویچه بانک (Deutsche Bank) با اقدامات استراتژیک خود به ترتیب برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) و تشکیل پرونده برای نگهداری ارزهای دیجیتال امیدهای زیادی را برای بازار ارزهای دیجیتال به ارمغان آورده‌اند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال در اوایل ماه جون به حدود 1.060 تریلیون دلار کاهش پیدا کرد. با این حال، در عرض چند هفته ارزش این بازار سیر صعودی پیدا کرد و با یک جهش چشمگیر به بالاترین سطح فعلی 1.210 تریلیون دلار رسید.

این اقدامات برخی از شرکت‌های بزرگ خدمات مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری برخی از مهم‌ترین نمونه‌ها از تغییرات چشمگیر دیدگاه‌ها نسبت به ارزهای دیجیتال در جهان است که توانسته‌اند باعث هجوم سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال شوند. در حقیقت از تاریخ ۲۱ جون ۲۰۲۳ (۳۱ خرداد) تا به حال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار پول به بازار ارزهای دیجیتال تزریق شده است. این حجم از سرمایه‌گذاری نشان از اعتقاد زیاد به پتانسیل بالای صنعت کریپتو دارد.

در واقع وقتی که در بازار مالی شاهد افزایش حجم سرمایه‌گذاری هستیم، پیامی که مخابره می‌شود کاملا واضح است، اعتماد و اشتیاق میان سرمایه‌گذاران در این حوزه افزایش پیدا کرده و سرمایه‌گذاران می‌خواهند که هرچه بیش‌تر از سودهای بالا و فرصت‌های متنوع ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوند. در همین حال، شرکت‌های بزرگ وال‌استریت همچون فیدلیتی اینوستمنتز (Fidelity Investments)، سایتادل سکیوریتیز (Citadel Securities) و چارلز شواب (Charles Schwab) با سرمایه‌گذاری‌های خود روی صرافی ای دی ایکس مارکتز (EDX Markets) که از حمایت وال‌استریت برخوردار است نیز به رشد قابل‌توجه حجم سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال کمک زیادی کرده‌اند.

منابع:bitcoinist.

درباره نویسنده

فرید کریمی

ثبت نظر جدید

[object Object] عکس

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال رایگان؛ نقشه راه و نکات کلیدی + معرفی منابع معتبر آموزشی

اگر به حوزه ترید ارزهای دیجیتال علاقمند هستید این مقاله را از دست ندهید. ما اینجاییم تا صفر تا صد مسیر ترید ارز دیجیتال را به شکل مرحله به مرحله به شما معرفی کنیم. آموزش ترید ارزهای دیجیتال باید با صبر، حوصله و مداومت و پشتکار همراه باشد. اگر...

۲۱ مرداد ۱۴۰۳
0
0
[object Object] عکس

راهنمای جامع آموزش رایگان ارز دیجیتال؛ دنیای رمزارزها را رایگان زیر و رو کردیم!

تقریبا همه‌ ما تا حدودی در مورد ارزهای دیجیتال چیزهایی شنیده‌ایم، اما بیش‌تر ما دقیقا نمی‌دانیم ارز دیجیتال چیست. ارز دیجیتال مفهومی فراتر از تنها یک نوع پول نقد دیجیتال، در واقع رمزارز و فناوری زیربنایی آن یعنی بلاکچین این پتانسیل را دارد که...

۱۲ مرداد ۱۴۰۳
0
0
[object Object] عکس

آموزش فارکس رایگان؛ از اصطلاحات تا کسب سود از بازار forex / از مبتدی تا پیشرفته

بازار فارکس یکی از محبوب ترین روش‌ها برای کسب درآمد در دنیای اینترنت است. این بازار با رونق گرفتن پدیده‌ای به نام اینترنت به شدت به محبوبیت دست یافت و توانست جایگاه مستحکمی در بین بازارهای مالی جهان به دست بیاورد. فارکس در سال‌های اخیر به دلیل...

۶ مرداد ۱۴۰۳
0
0